.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه 7 اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل ؛
کاهش تلفات رانندگی با همكاری مردم ، نهادها وهمه ارگان ها دست یافتنی است
شمال نیوز : بسیارند از اینگونه تصادفات در كشور ما كه هرساله سرمایه های كشور را به راحتی به كام مرگ می‌كشاند در حالیكه با صرف سرمایه ملی سالیان طول می‌كشد تا افرادی با تجربه و تحصیل كرده جایگزین کرد.....
کاهش تلفات رانندگی با همكاری مردم ، نهادها وهمه ارگان ها دست یافتنی است

شمال نیوز / دكتر فرهاد صالحيان : آيا مي دانيد در سال 98 تعداد حدود 16 هزار نفر بر اثر حوادث ترافيكي جان خود را از دست داده اند؟

 

آیا می‌دانید روزانه حدود 44 نفر در اثر تصادفات درون و برون شهری كشور كشته می‌شوند؟

اینها جملات دردناكی است كه هر روزه در رسانه ها، جراید، شبكه‌های مجازی و ...شنیده می‌شود !

شوخی نیست که یک ملت هر ساله حدود سیصد هزار نفر از افراد خود را کشته یا مجروح کند؛ چون دارد به سر کار، مهمانی، خرید و یا مسافرت می رود.تنها در دهه 80 بالغ بر 241 هزار قبر برای کشته های رانندگی حفر شده و شمار زیادی نیز مجروح شده اند که تعدادی از آنان باید باقی عمر را بر روی تخت و یا ویلچر بگذرانند. آری، بسیارند از اینگونه تصادفات در كشور ما كه هرساله سرمایه های كشور را به راحتی به كام مرگ می‌كشاند در حالیكه با صرف سرمایه ملی سالیان طول می‌كشد تا افرادی با تجربه و تحصیل كرده جایگزین کرد.

 

در بین آمارهای مختلف در زمینه تلفات انسانی هیچ آماری وحشتناك تر و غمبار تر از ارقام تصادفات رانندگی نیست كه مجموعه ضایعات انسانی آن در سال بیش از هریك از بلایای طبیعی است. راهزن به امان حوادث رانندگي همچنان بیداد می‌كند به طوریكه امروزه حوادث رانندگی در كشور ما به صورت یك اپیدمی ‌در آمده و كمتر روزی را شاهدیم كه خبری از تصادف به گوش مردم نرسد.

 

علاج این وضعیت چیست؟

در چند سال اخیر اقدامات خوبی در راستای ارتقاء ایمنی و كاهش تصادفات در سطح كشور صورت گرفته ؛مثال آن نیز عليرغم افزايش تعداد خودروها در كشور سیر نزولی تعداد كشته ها از 27هزار نفر در سال 84 به حدود 16هزار نفر در سال 98می باشد.اقداماتی كه تمامی دستگاه های مرتبط با موضوع ایمنی و تصادفات با مدیریت كمیسیون ایمنی راهها وزارت راه و شهرسازی همت خود را برای دستیابی به این مهم بكار گرفته اند و خوشبختانه با همت تمام دستگاه هاي مسئول كاهش تلفات در كشور محقق گرديده است.

حال اقدامی جدید در این راستا و به منظور حساس سازی احاد جامعه شكل گرفته و بنا به پیشنهاد كمیسیون ایمنی راههای وزارت راه و شهرسازی روز ۷ اردیبهشت ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی روز ایمنی حمل و نقل نامگذاری و رسما در تقویم كشور قرار گرفت.اقدامی كه می بایست سالیان دور از سوی متولیان امر صورت می گرفت تا هرساله بعنوان یك یادآوری و گوشزد به این مهم توجه گردد.

 

در پایان به این موضوع اشاره می‌شود كه ایجاد دغدغه همه روزه ایمنی در تمامی‌ مردم و مسئولین از ملزومات است و باید برای همه روزهای سال ایمنی حمل و نقل را به عنوان سرلوحه اقدامات قرار داده و با همكاری تمامی نهادها و ارگانها به هدف گذاری تعيين شده براي كاهش تلفات رانندگي در برنامه ششم توسعه برسیم و به این نكته توجه داشته باشیم كه اكنون زمان عمل است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.